Kurs Kicad: rysowanie schematu


Strona przeniesiona na nowy adres:
extronic.pl


19 komentarze :

Anonimowy pisze...

dzieki za kurs!

Anonimowy pisze...

NO FAJNE CZEKAMY

Anonimowy pisze...

Witaj, możesz mi szerzej wyjaśnić o co chodzi z tymi zasilaniami i power flagami? Ja zawssze po prostu łączyłem wszystkie zasilania do elementów połączneimai ale to jest mało estetyczne. A tych flagów nie mogę ogarnąć jak to działa.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Zamiast rysować pajęczyny i labirynty stosuje się małe i eleganckie symbole Vcc i GND. Vcc to zasilanie dodatnie, GND to masa. Jeżeli masz wiele napięć w układzie to możesz używać np. +5V, +12V, -5V, itp. Program będzie wiedział, że tu ma iść połączenie i już nie trzeba go dodatkowo rysować. Osobna sprawa to element PWR_FLAG. Gdzieś w rogu schematu musisz umieścić symbole wszystkich linii zasilających jakie stosujesz i do każdego z nich podpiąć PWR_FLAG. Dzięki temu program wie, że ma do czynienia ze ścieżkami zasilającymi i będzie je dokładnie kontrolował (np. czy nie jest podłączone wyjście scalaka do linii zasilającej). Symbole zasilania i PWR_FLAG umieszcza się po wciśnięciu klawisza P (jak Power)

Anonimowy pisze...

Dzięki wielkie, teraz schematy wyglądaja jak należy, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dziękuję za kurs, jest bardzo czytelny, dzięki Twojej pracowitości i cierpliwości zaoszczędziłem masę czasu (sam bym do tego tak szybko nie doszedł). jeszcze raz dziękuję.

Anonimowy pisze...

Ja nie mogę się przyzwyczaić do tego move. W eagle poprostu przesuwam element, obracam i połączenia zostają. Dzięki Tobie wiem już ze jest grab ale dalej obracanie czy odbijanie rozłącza połączenia. Być może jest do tego jakaś alternatywa jak grab dla move?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Dobrze jest porozbijać sobie schemat na moduły (np. zasilacz, procesor, układ pomiarowy, wyjścia mocy) i łączyć je przy pomocy etykiet (klawisz L jak Label). Wtedy można sobie je przesuwać bez żadnych problemów i łatwo je kopiować między schematami. A co do połączeń krótkich to nie ma innych opcji jak grab, move i zaznaczenie myszką grupy elementów.

..:: H3nry Design ::;; pisze...

Pozdrówka i ukłony za pomoc w przypomnieniu jakim fajnym narzędziem jest KiCad.
Grzegorz

B&W pisze...

Jak zrobić białe tło na monitorze, bo czarne mnie dobija? Mam wersję 2013-07-07 BZR 4022.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Przecież białe tło jest ustawione domyślnie...? W menu ustawienia jest opcja kolory i tam możesz sobie pozmieniać jak uznasz za stosowne.

Krystian pisze...

Poprawnie edytuje mi netlistę ale jak chce ją wczytac w PCBNew pokazuje mi NIE ODNALEZIONO FOOTPRINTU...-co robie źle?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Widocznie w CVPCB jest ustawiona jakaś obudowa, której nie ma w bibliotekach. Najprawdopodobniej dlatego, że użyłeś jakiegoś symbolu, który już w sobie miał wpisaną jakąś nazwę obudowy. Zgadłem?

Krystian pisze...

hmm użyłem do oznaczenia podstawki pod pamięc z seri 24cxx footprint o nazwie DIP 8_300 i wykazuje mi błąd Komponent [u1]: nie znaleziono footprintu gniazdo.Nie mam pomysłu już

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Wejdź do CVPCB i zmień obudowę na taką, jaka jest dostępna w programie, np. DIP-8__300_ELL lub jakąś inną tego typu.

Krystian pisze...

Tak wybieram podane w programie-nawet tę podaną przez Ciebie-ciągle to samo...

Dominik Leon Bieczyński pisze...

To przyślij mi na maila ten projekt, bo to nie może nie działać.

Krystian pisze...

Kolega patrzył na maila? Wczoraj wysłałem.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Spokojnie, bez poganiania proszę. Nie prowadzę pomocy całodobowej.

Prześlij komentarz

Skomentuj!