AVR Spectrum

|

Strona przeniesiona na nowy adres:
extronic.pl


28 komentarze :

syntetyczny drań pisze...

No cóż, z zapartym tchem, będę śledził dalsze prace.Kwestia interpretera jest na prawdę zacna. Jestem pewien podziwu:)

piotreks-89 pisze...

Z wielką niecierpliwością czekam na nowe wiadomości o AVR Spectrum ;) Podziwiam Pana za próby pisania interpretera, bo to nie lada wyzwanie ;)

Anonimowy pisze...

Witam,ciekawy projekt.Kod źródłowy Pan nie umieści?W jakim języku jest napisany program?

Pozdrawiam

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Wszystko jest dopiero w trakcie projektowania. Schemat nawet jeszcze nie jest do końca pewny - prawdopodobnie będzie aż 20 układów scalonych! Program, a właściwie system, jest napisany w całości w C. Terminal telewizyjny AVRTV jest też w C ale ma wstawki w ASM.

Anonimowy pisze...

Witam!
Kiedy będą jakieś aktualizacje bo już nie mogę się doczekać finału.Pozdrawiam i będę śledził z zapartym tchem dalsze poczynania

Daniel M pisze...

Świetny projekt. Życzę aby zakończył się sukcesem.
Pozdrawiam i mam nadzieję na c.d.n

Piotr pisze...

szacunek

Anonimowy pisze...

A to ma być emulator ZXtrynki na AVR czy coś ala klon ? Lepsza pewnie by była do tego XMega. Ale projekt ciekawy. Napisz teraz na to Wolfenstein.

Anonimowy pisze...

Chylę czoło po sam dywan. Gratulacje.

dwiszu

Piter pisze...

Brawo! Czekamy na dalsze postępy i relacje!!

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Projekt jest już ukończony ale pod koniec już miałem taki przesyt tym komputerkiem po półtora roku tworzenia, że już go nie chcę widzieć przez jakiś czas. Kiedyś wrzucę opis gotowego urządzenia.

Anonimowy pisze...

To jakieś tortury tak tu pisać! Czekam niecierpliwie!

Anonimowy pisze...

Witam. Fajny projekt. Nawiasem mówiąc autorem AVRTV jest mój kolega a ja jakiś rok temu wzorując się na nim stworzyłem rozszerzoną wersję kolorową (VGA) na ARMie - w przygotowaniu publikacja do EdW. Mam 3 płytki na taki moduł - może mógłbym jedną udostępnić na testy. Możliwości układu to 85x40 znaków w rozdzielczości 640x480 i 15 kolorów tła i znaków. kontakt: xx3m@wp.pl
P.S. Kiedyś myślałem o zrobieniu podobnej rzeczy wzorującej się na C64 ;-)

Anonimowy pisze...

Kiedy będzie to "kiedyś", kiedy ma się pojawić prezentacja całości?

Anonimowy pisze...

Witam,
Masz błąd w liczeniu długości programów.
Program od 0-228 zajmuje 229 bajtów, tak jak program od 0-0 zajmuje 1 bajt :)

Anonimowy pisze...

Hmm, a MiniMig? Czyli klon Amigi na FPGA? Zapomniałeś o nim wspomnieć :)

Anonimowy pisze...

A 15" płaski TFT z wejściem VGA spasowałby Ci ?
Zawsze można dorobić konwersję CGA--->VGA
Jeśli tak, to spytaj się "dostawcy" kości do otwierania.

Anonimowy pisze...

Witam
Mam takie pytanie. Czy mógłbyś podać schemat jak podłączyłeś uC do tego telewizora. I czy mógłbyś podać bibliotekę i jakiś króciutki program do wyświetlania teksu na TV.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyż potrzebuje zrobić taki układ. Chodzi mi tylko o obsługę TV

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Poszukaj projektu AVRTV, który był w EP jakiś czas temu. Jest tam kompletny schemat, kody źródłowe i wyczerpujący opis. Użycie takiego modułu jest bardzo proste.

Anonimowy pisze...

Tylko że tam to jest chyba na 32 bitowych a nie 8-bitowych uC

Anonimowy pisze...

Witam chciałem się zapytać o realizację interpretera. Czy mógłbyś polecić jakąś literaturę? Z góry bardzo dziękuję.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Nie znalazłem żadnej literatury na ten temat, a w internecie albo były rzeczy trywialne albo tak zaawansowane, że nie ogarniałem. Można ściągnąć źródła systemu FreeDOS (chyba tak to się nazywało) i tam są źródła command.com, ale jest to dość rozbudowane. W AVR Spectrum zastosowałem prostsze rozwiązanie.

Anonimowy pisze...

Dzięki za szybką odpowiedź.
Można wiedzieć jak mniej więcej wygląda Twoja implementacja takiego interpretera. Chodzi o to, że ciekawi mnie to zagadnienie, a jest właśnie tak jak mówisz że albo jak napisać własny kompilator, albo jak zrobić komendy przez UART.
Z góry dzięki.

(mój mail, tylko prosiłbym bez publikowania na stronie:
xxxxxxxxxx@xxxx.xxx)

Anonimowy pisze...

Leon , jestem pod wrażeniem . Tak z czystej ciekawości podjąć sie takiego wyzwania ?
Wiadomo ,elektronika w takim AVR Spektrum stosunkowo prosta ale oprogramowanie
wymaga jednak dużego nakładu pracy i czasu .
Pozdrawiam
Atmeg

games-fan pisze...

Witam,

Czy można użyć procesora atmega 162 do generowania obrazu vga ?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Na upartego nawet Z80 można, tylko po co? Są zdecydowanie lepsze i nawet tańsze rozwiązania.

Anonimowy pisze...

Szczerze podziwiam samozaparcie przy realizacji tego oryginalnego na dzisiejszy czas projektu. A mnie czytając o tym dopadła nostalgia bo gdy pojawił się Spektruś to masę czasu spędziłem z nim żeby przystosować go do sterowania wieloosiowymi maszynami mojej konstrukcji. Pozdrawiam i dziękuję za przyjemność czytania Pana strony. Witek

Anonimowy pisze...

Sterownik oparty na mikrokontrolerze ATmega1284:
http://www.e-tronix.eu/3,sterownik-plc-programowalny-su-1-5.html

Prześlij komentarz

Skomentuj!