Konwerter USB - RS232


Strona przeniesiona na nowy adres:
extronic.pl


38 komentarze :

Anonimowy pisze...

Ile kosztowała Cię ta przejściówka?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

FL232RL można kupić już za 13zł w sklepie EDA na Kwiatowej w Poznaniu. Wtyczka USB kosztuje 2zł, reszta razem nie kosztuje więcej niż 1zł. Gotową przejściówkę można kupić za 5zł ale nie daje satysfakcji :)

yoda pisze...

Bardzo dobry projekt! Dzieki :)

Anonimowy pisze...

Witam! mam pytanie czy chcąc podłączyć się do sterownika instalacji gazowej w aucie potrzebny jest jeszcze interfejs cz wystarczy podłączyć bezpośrednio do linii tx i rx oraz gnd, na wyjściu sterownika jest +12v

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Jeżeli na liniach RX TX sterownika jest 12V to bezwarunkowo trzeba stosować MAX232 albo odpowiednik. To bardzo prosty scalak z czterema kondensatorami, nawet na pająka można zrobić.

Anonimowy pisze...

nie wiem czy na liniach jest napięcie w gnieździe są 4 piny RX TX GND I +12, A gdyby do twojego projektu podłączyć własnej roboty interfejs oparty na max232 np ze schematu umieszczonego na elektrodzie.pl? jest ich tam dość sporo.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Najprawdopodobniej na liniach TX RX jest wysokie napięcie, bo tak standard wymaga. Ale żeby się o tym przekonać to trzeba wziąć woltomierz i zmierzyć. Gdyby było tam standardowe gniazdo 9-pinowe to na 100% jest wysokie napięcie.

Anonimowy pisze...

Nie rozumiem jednej rzeczy : skoro RS 232 ma złącze DB9 to dlaczego ty masz az 12 wyjsć na schemacie pod: pełne wyjście rs232. Rozumiem że podlaczam normalnie 9 wyjśc do urządzenie i działa tak? a pozostale 3 do podlaczenia max... tak?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Wyjść jest 13. 9 standardowych linii RS232, zasilanie (którego nie ma w kablu RS232!) i do tego jeszcze trzy uniwersalne linie CBUS. Służą do sterowania innymi układami scalonymi (np przetwornikami z RS232 na inny standard), można z nich brać sygnał prostokątny o stałej częstotliwości, albo wykorzystać wg własnych upodobań. W dokumentacji FT232RL napisali na ten temat sporo, ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

Mateusz Piotrowski pisze...

mam pytanie: czy to, że komp widzi tę przejściówkę jako COM oznacza, że mogę wysyłać dane i ustawiać linie przy użyciu WinApi tak ja dla zwykłego portu szeregowego?
pozdrawiam

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Nie znam WinApi ale chyba tak. Używałem tej przejściówki z różnymi urządzeniami i programami i jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów.

Mateusz Piotrowski pisze...

Dzięki:)

Anonimowy pisze...

Witam, dlaczego podłączenie urządzenia z max232 może uszkodzić konwerter??

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Standard RS232 przewiduje poziomy napięć w przewodach w zakresie od -15V do +15V, a do układu FT232RL nie można doprowadzić napięcia wyższego niż jego napięcie zasilające (5V). Tak więc należy stosować translator napięć MAX232 przed FT232 aby zmniejszyć napięcia sygnałów.

Anonimowy pisze...

a czy to nie czasem max generuje napięcie z 5V na wyższe??

Anonimowy pisze...

Max232 generuje sygnały z poziomu napięć UART czyli to co jest za FT232 na poziomy napięć standardu RS232 i w drugą stronę, dzięki czemu możliwa jest komunikacja

Anonimowy pisze...

Czym jest zrobiony projekt? Eagle'em? Jeśli tak - powiedz którego wzoru padów użyłeś - bo tego konkretnego scalaka nie ma a jest kilka innych w ssop 28.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Projekt był robiony w programie Kicad - zdecydowanie lepszy od Eagle. Na stronie głównej znajdziesz kurs Kicada.

Anonimowy pisze...

Dzięki! (^^

Anonimowy pisze...

Czy ta przejściówka może pracować z SI Prog??
http://www.lancos.com/siprogsch.html#baseboard

Dominik Leon Bieczyński pisze...

SI prog to zabytek, lepiej do programowania AVR-ów wziąć USBasp. Do innych scalaków też są współczesne programatory, często na układzie FT2232HL i podobnych.

Anonimowy pisze...

Za ile można by nabyć u Ciebie taki konwerter?
Pozdrawiam

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Nie na sprzedaż :)

Anonimowy pisze...

Szkoda. Zapytałem, bo zauważyłem, że miałeś 2 wytrawione płytki, więc pomyślałem, że można u Ciebie zamówić ;)) Generalnie, najgorsze w tym, byłoby wlutowanie sop28 ;/

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Drugą płytkę dałem koledze. Nie robię ich więcej bo to się nie opłaca. Jak ktoś chce mieć konwerter USB-RS232 to na allegro są chińczyki za grosze, a jak ktoś chce go zrobić samemu to co za problem laminat wytrawić?

Anonimowy pisze...

Tak jak pisałem, z laminatem nie ma problemu. Problem stanowi wlutowanie FT232 ;( Nie dysponuje na razie porządną lutownicą, także w najbliższym czasie nie jest to dla mnie osiągalne ;)
Pozdrawiam ;)

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Da się zrobić, nie ma problemu. Topnik z kalafonii rozpuszczonej w nitro wystarczy. Tu masz instrukcję
http://leon-instruments.blogspot.com/2012/08/lutowanie-elementow-smd.html

Anonimowy pisze...

Kolego kupiłem sobie taki konwerter i mam problem ze sterownikiem. Jak go pobrać i jak zainstalować?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Kolego, system Windows może samodzielnie ściągnąć sterownik z internetu jeśli po włożeniu przejściówki do USB wybierzesz taką opcję. Jeżeli chcesz ściągać sterownik samemu, to wejdź na www.ftdichip.com, Drivers, VCP Drivers i wybierz system jaki posiadasz.

aa pisze...

Jakiej grubości są ścieżki i jaka jest minimalna odległość miedzy ścieżkami?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Już nie pamiętam, ale chyba 10 albo 12 mils.

Anonimowy pisze...

Zrobiłem sobie Twoje cudeńko ale teraz chcę dodać maxa ale za bardzo nie wiem jak. Jestem słaby w elektronice więc schemat z datasheet nic mi nie pomógł. Czy mogę przyjąć że numeracja pinów będzie pasować do numeracji maxa? Czyli 1 do 1, 5 do 5 itd. A jeżeli nie... to błagam pomóż!!!
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Mam pytanie czysto teoretyczne, powiedzmy ze mam zrobiona przejsciowke z pana schematu. Chce podlaczyc sobie linie tx i rx do atmegi8L ktora jest zasilana 3v3, masy sa wspolne. Jakie jest napiecie na usb, 5V?, czy potrzebuje dzielniki napiec na linii rx i tx, bo uc jest zasilany 3v3?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Wtedy najlepiej jest użyć pinu VCCIO - jest on odpowiedzialny za poziomy napięć na pinach IO FT232RL. Podłącz VCCIO do 3,3V i po problemie.Moja płytka jest tak zrobiona, że VCCIO jest na stałe podłączone do 5V, więc trzeba by przeciąć ścieżkę i dolutować drucik do 3V3OUT.

Anonimowy pisze...

Mam pytanko - czy przy zasilaniu z USB nie powinno dać się dławika (ponieważ w innych schematach go widziałem) ? Oraz co to jest "PWR_FLAG" ?
Pozdrawiam

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Owszem, dławik być powinien. Jednak urządzenie nie zostało pomyślane zgodnie z normami EMI/EMC, więc dławika nie ma :) PWR_FLAG to symbol charakterystyczny dla Kicada. W ten sposób trzeba zadeklarować szyny zasilające, żeby kontrola DRC nie pluła błędami. Coś jakby deklarowanie zmiennych w C.

Espablo pisze...

Witam
Jak można zmienić nazwę własną w FT Prog? Mam FT232R i chciałbym wyświetlać swoją nazwę

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Gdzieś była opcja chyba Device Name czy jakoś tak się nazywała. Opcji nie ma dużo - poszukaj. Jest też kilka ciekawych sygnałów do wyboru jako wyjścia CBUS, np. zegar 6, 12 i 24 MHz.

Prześlij komentarz

Skomentuj!