Kurs Kicad: wybór obudów


Strona przeniesiona na nowy adres:
extronic.pl


14 komentarze :

Anonimowy pisze...

Skąd wziąłeś obudowy SMD-A, SMD-B, SMD-C, SMD-D?
Standardowe biblioteki ich nie zawierają.

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Sam zrobiłem. Moje biblioteki są dostępne do ściągnięcia w pierwszej części kursu.

bajcik pisze...

czy można mieć w jednym projekcie jeden schemat, a potem kilka wariantów obudów i płytek PCB?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Nie ma problemu - przy generowaniu netlisty (końcówka poprzedniej części kursu) utwórz kilka plików o różnych nazwach, np wersja_smd.net, wersja_tht.net itp. Na podstawie tych netlist można zrobić różne płytki.

Unknown pisze...

Witam,
projektuję swoją płytkę prototypową pod atmegę 328pu - do schematu wstawiłem zamiast tej atmegi atmegę 8-16 dodałem zasilanie i pwr_flag'i ale podczas testu ERC dostawałem ostrzeżenia dotyczące złego podpięcia pinów zasilania. Gdy przeedytowałem atmegę i zamieniłem VCC, AGND oraz GND na wejścia zasilania (z pinów dwukierunkowych) test ERC przebiega poprawnie. W czym może tkwić błąd?

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Błąd pewnie był taki, że pin AVCC był zdefiniowany jako dwukierunkowy (bidi). W niektórych bibliotekach jest ten błąd. Najlepiej jest stosować tylko dwa typy: wejście zasilania i pasywny, dla wszystkich pinów innych niż zasilanie.

Unknown pisze...

Witam
Chciałbym zmieścić na schemacie potencjometr i robię to według podanej instrukcji. Problem jest w tym, że owy elemet na schemacie ma 3 nóżki a w edytorze pcb tylko dwie jak zwykły rezystor. Pz tym mam problem z podłączeniem diod 1N4148. Na schemacie wykonałem poprawne połączenia, natomiast edytorze pcb ich nie ma. Potwierdza to komunikat "nie znaleziona pola"

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Potencjometr to obudowa RV i na pewno ma trzy nóżki. Nic więcej nie mogę powiedzieć jak nie widzę schematu. Coś jest pewnie nie połączone. Kontrola DRC zgłasza jakieś błędy?

Anonimowy pisze...

Witam! Zainstalowalem KiCad'a pod Ubuntu14.04 x64. Rysowanie schematów-da się polubić, ale w żaden sposób nie można przejść do PCB-cały czas komunikat,że nie dało się wczytać standardowych bibliotek. Po wymuszeniu PCB nie można zobaczyć żadnych obudów. Z tą intuicyjnością na początku opisu to chyba lekka przesada-intuicyjny to jest DipTrace.Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Na Windowsie wszystko działa. Gdzieś coś jest ustawione z adresami bibliotek. W PCBNEW trzeba wejść w Ustawienia - Biblioteki i dodać wszystkie pliki z Kicad\Share\Modules i Kicad\Share\Modules\Packages3D

Anonimowy pisze...

Witam!
Zainstalowałem Pańskie biblioteki, niestety, po wygenerowaniu netlisty i przejściu do PCBNEW pokazuje mi się komunikat "Pewne pliki nie zostały odnalezione! smd_crystal&oscilator.mod", oraz w wyborze obudów dla rezystora figuruje tylko sm603 i sm805 (nie ma sm1206). Co jest nie tak?
Odpalałem ten sam projekt jeszcze na maszynie wirtualnej z Linuksem - dokładnie to samo.
Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
Pozdrawiam,
Miłosz

Anonimowy pisze...

Witam,
Nie wyświetlają mi się elementy 1pin_smd itp. mimo, że zainstalowałem pańską bibliotekę

Dominik Leon Bieczyński pisze...

Jaką masz wersję Kicada? Te biblioteki są już dość stare i dostosowane o wersji 2012-01-19. Mimo to, na 2013-07-07 powinny chodzić bez problemu. Od pewnego czasu polecam biblioteki z tej strony http://smisioto.no-ip.org/elettronica/kicad/kicad-en.htm - te są przede wszystkim cały czas rozwijane.

Przemysław 'Kużdo' Kużdowicz pisze...

Witam,

Również miałem problem z obudową 1pin_SMD, ale już podaję rozwiązanie do którego sam doszedłem:
Otwieramy listę sieci (plik .net) i klikamy Ustawienia > Biblioteki. Z ostatniej listy wybieramy folder \share\modules i klikamy pierwszy od góry przycisk Dodaj, w nowym oknie dialogowym wybieramy plik _moje.mod, który powinien pojawić się na końcu pierwszej listy. Zamykamy okno przyciskiem OK i cieszymy się nowymi obudowami :)

Pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Skomentuj!